top of page

Oppussingen har startet

Mitt første blogginnlegg lages herved. Sesongen har startet og vi er superklare for ny sesong.

Foreløpig har jeg fått vasket båten og polert den med dette stoffet. Nano polish. Dette fungert utmerket og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Fremdeles noen ting jeg skal ta en gang til, men det var fordi jeg ikke helt klarte å få det skikkelig første gangen. Jeg har også tenkt å ta akterenden en gang til, da jeg tror denne kan bli noe bedre. Vannlinjen skal tas med saltsyre. Da regner jeg med at det blir fint og blankt der også.

Ellers har jeg slipt ned noen teakfiner plater med godt resultat. Jeg trodde kanskje at det ikke var mulig å slipe ned teakfiner, men det gikk kjempefint. Vi prøvde med litt Duxola lakkfjerner, men det var bare tull. Lakken er så hard at det nytter ikke. Jeg brukte slipemaskin og 60 papir. La ikke noe trykk på maskinen. Den jobbet seg bare gjennom lakken. Når all lakken var borte, lakket jeg to ganger før jeg slipte over med 180 papir. Så har jeg lakket 5 strøk med mattlakk, da det var det jeg hadde i hylla mi og så har jeg kjøpt halvblank lakk, vannbasert som jeg har tatt 3 strøk med. Plata ble helt super. Kjempefornøyd med resultatet. Jeg har også slipt ned et stigtrinn i båten med 40 papir. Det var mer effektivt enn 60 papiret, men her må man være litt forsiktig da man går fort gjennom lakken. Etterpå slipte jeg over med 240 papir og fikk et flott resultat. Her gjenstår bare mange strøk med lakk og litt pussing, så er det også ferdig.

Nå gjenstår litt elektrisk og montering av 2 nye batterier. VMF 115 AH. Da gleder vi oss til sommeren.


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page