top of page

Båten på vannet og SRC eksamen gjennomført


Da har skuta fått vann under kjølen og skipperen har tatt SRC eksamen.

Eksamensresultatet var 89% og jeg er egentlig fornøyd med det. Bommet på et spørsmål i vhf simulatoren og hadde to feil som jeg irriterer meg over, men det skal vi ikke gjøre nå. Eksamen bestått!!! er det viktigste.

Nå er det bare å se fremover mot sommeren. Båten er bedre enn noen gang. Masse ledninger er flyttet og noen er byttet med helt nye. Min gode gamle Termic 2000 varmer har fått en service, puter er vasket og båten polert etter alle kunstens regler. Nå venter vi bare på varmen.

Men når jeg tenker meg om litt, så trenger vi jo ikke varme i lufta heller. Vi har jo Termic 2000. Den har i år fått Fritidsparafin i stedenfor lampeolje som den fikk i fjor. Fritidsparafin ble kjøpt inn hos Felleskjøpet og kostet kr. 139,- for 4 liter. Det er omtrent det vi bruker i løpet av hele sommeren.

Eneste skuffelsen vi har oppdaget til nå er at motoren ikke går helt slik den skal. Dette må vi fikse så fort som mulig og forhåpentligvis i løpet av denne uken. Håper ikke det koster mer enn vi har råd til. Men har man båt, så må man jo bare ha en egen utømmelig konto til det formålet. Forøvrig har ikke fam. Skulstad-Johnsen det, men vi lever lykkelig som båteiere allikevel.

Legger også et bilde av koppholderne våre som har fått seg et lakkstrøk. Lakk er ikke oppskrytt. Alt blir så fint med litt lakk. Kanskje til og med Radiooperatør Skulstad-Johnsen skulle hatt et lite strøk så før sommeren. Da hadde nok jeg også gått sommeren trygt i møte. Ingen tæring på grunn av saltvann ihvertfall.


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page